התנדבות לשירותי הטלפון של ער"ן 1201


שירות ער"ן בטלפון פועל מזה 46 שנים למען אנשים הנמצאים במצוקה, 24 שעות ביממה, כל ימות השנה.
הסיוע מתבטא בהקשבה ובאמפתיה לפונה, בחשיבה משותפת על דרכי התמודדות עם הבעיות שהפונה מעלה ובמקרה הצורך, בהפניה לגופים מקצועיים רלוונטיים.
שרות אנונימי וזמין ומאפשר לכל אחד לפנות לער"ן בכל שעה, ללא צורך להזדהות.
 
 בער"ן פועל קו לאוכלוסייה הכללית וכן קווים ייעודים: קו בשפה הרוסית, קו בשפה הערבית, קו לחייל וקו לניצולי שואה
 
בדומה לעקרונות המתוארים בספרות המאפיינים שירותי סיוע טלפוני בעולם, קיימים חמשה עקרונות מרכזיים המאפיינים את שירותי קווי הסיוע החמים בער"ן :
אנונימיות של הפונים, אנונימיות של המתנדבים, מפגש חד פעמי, מתנדבים מאומנים , נגישות וזמינות.

המועמדים למענה הטלפוני עוברים קורס הכשרה של ער"ן , בתהליך חווייתי הנמשך כארבעה חודשים, ומתחייבים להתנדב 12 שעות בחודש (ארבע שעות בכל משמרת פעם בשבוע).