אודותינו

ער"ן – כי גם לאנשים חזקים יש רגעים קשים

עמותת ער"ן מעניקה שירות הומניטרי, המציע עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, תוך הקפדה גמורה על סודיות ועל אנונימיות.

ער"ן מקשיבים לך תמיד 

כל אחד מאיתנו, ומהקרובים לנו – הורינו, חיילנו וילדנו נתקל ברגעים קשים.
לעיתים המשבר קשה ונוצרת תחושת חוסר אונים וצורך באוזן קשבת וכתף תומכת שתכוון ותחזק מבלי לשפוט.

 
במשך למעלה מארבעה עשורים מתנדבי ער"ן מושיטים יד לאנשים במצבי לחץ ומשבר, בדיסקרטיות, ובצנעה.
מגוון המשברים המטופלים בער"ן הוא רחב וכולל בין היתר התמודדות עם טראומה, דיכאונות, מצוקה כלכלית, משברי גיל ההתבגרות,
בדידות, אלימות, התעללות, הפרעות אכילה, דימוי עצמי וזהות מינית, קושי בגידול ילדים, מצוקת ניצולי השואה, חרדה, ועוד.


הקמת ער"ן

ער"ן הוקמה בירושלים בשנת 1971 ע"י גב' מריה ברטה זסלני לזכר בעלה, דר' אריה זסלני.
דר' זסלני שימש במשך כ-18 שנים כמנהל שירותי הנפש של בתי הספר בירושלים, וכן כיועץ פסיכיאטרי בעיריית ירושלים.
הוא התמחה בטיפול באנשים אובדניים והצליח להניע רבים מלהתאבד. זסלני נפטר בשנת 1968 לאחר מחלה קשה, והוא בן 57.
לאחר מותו, ייסדה רעייתו מריה ברטה את ארגון ער"ן המתמחה במתן עזרה נפשית בטלפון לאנשים במצוקה.
הארגון, שסניפו הראשון שכן בביתה של זסלני, הפך לעמותה ארצית ולה רשת של מתנדבים בכל רחבי הארץ.


כיום מפעילה ער"ן את הקו החם הגדול בישראל ומעניקה שירותי עזרה נפשית בטלפון ובאינטרנט, לכלל הציבור הישראלי על כל מגזריו, בצורה אנונימית ומידית.
בשנה החולפת העניקו המתנדבים מענה וסיוע ללמעלה מ- 175,000 פניות, מתוכן כ- 800 פניות אובדניות שבמהלכן מתנדבי ער"ן הצילו חיים, הלכה למעשה.


המתנדבים שלנו

מתנדבי ער"ן הם אנשים מרקע מקצועי מגוון. לכולם אוזן קשובה, לב פתוח ונכונות לסייע לאדם במצוקה
המתנדבים עוברים הליכי מיון קפדניים ולאחריהם הכשרה ממושכת המקנה להם מיומנות להגשת עזרה ראשונה נפשית בטלפון או באינטרנט.
למעלה מ - 1,200 מתנדבי ער"ן ב - 13 סניפים ברחבי הארץ, מתל חי שבצפון ועד באר שבע בדרום, מעניקים מענה 24 שעות ביממה, כל ימות השנה.


ער"ן זקוקה למתנדבים בכל השפות. להתנדבות לחצו כאן 

 

ייעוד עמותת ער"ן

להיות כתובת זמינה בטלפון ובאינטרנט לכל אדם שחווה קושי או מצוקה רגשיים, ולספק סיוע נפשי ראשוני ומידע, תוך שמירה על סודיות ואנונימיות
להוות גוף לאומי מרכזי בתחום הסיוע הנפשי הראשוני.
ליזום ולקחת חלק בפרויקטים לאומיים ובינלאומיים בתחום בריאות הנפש, הרווחה והחוסן החברתי.
לקדם את ערכי ההקשבה והאמפטיה בחברה הישראלית.



ער"ן מעניקה תמיכה לעשרות אלפי פונים ומפעילה קווים חמים העומדים לרשות אוכלוסיות שונות בסיכון:


ער"ן לחייל ומשפחתו - 2201*
תקופת השירות הצבאי מזמנת קשיים ולחצים מיוחדים. חיילים והוריהם השרויים במצוקה מוזמנים להתקשר לער"ן, לשוחח ולהתייעץ.

 ער"ן לצעירים ובני נוער  - 1201
 לער"ן מגיעות מידי שנה עשרות אלפי פניות של ילדים ובני נוער המתלבטים בבעיות במשפחה, בעיות בין חברים, דחייה חברתית, התעללות מינית, גופנית או נפשית.    
         מתנדבי ער"ן עוברים הכשרה מיוחדת כדי לסייע לילדים ובני נוער להתמודד עם בעיותיהם המיוחדות.

 ער"ן ברוסית לעולים יוצאי מדינות חבר העמים -  1201 שלוחה מס' 3
 למעלה ממליון עולים מתמודדים מדי יום עם קשיי קליטה בחברה הישראלית. מתנדבי ער"ן מסייעים לעולים בשפתם.

קו מיוחד לניצולי שואה - בקו חינם  1-800-24-1201 או בקו 1201 שלוחה 4
בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים, החברה להשבת רכוש, ניצולי שואה, ובני משפחותיהם מקבלים בער"ן סיוע בהקשבה, תמיכה והפניה. מסביב לשעון.

ער"ן בערבית - 1201 שלוחה מס' 2
 בשעות מצוקה וחרדה, ובכל נושא, מעדיף הפונה לדבר בשפתו. בקווי ער"ן בערבית פועלים מתנדבים דוברי ערבית, המתמצאים בבעיות המיוחדות הקיימות
         במגזר הערבי והדרוזי בישראל.

ער"ן באינטרנט -  www.eran.org.il 
 "גם לאנשים חזקים יש רגעים קשים" ולחלקם קל יותר לחשוף את עולמם הפנימי ולבטא רגשות בצורה חופשית באמצעות כתיבה מאשר באמצעות דיבור.
          מתנדבי ער"ן בשירות האינטרנט זמינים לתת מענה מקוון ברשת בין השעות 12:00 בצהריים ועד 2:00 לפנות בוקר.
          השירות ניתן באמצעות: צ'אט, מייל, פורום או בשירות ייחודי לבני נוער: מסרוני  SMS.

ער"ן בשעת חירום
בתקופה של מתח ביטחוני גובר הצורך בקבלת עזרה מהירה וזמינה. במצבי חירום כגון אלה בא לידי ביטוי ייחודו של ער"ן – ביכולתו לתת שירות מיידי ובלתי אמצעי.

קשרי ער"ן בעולם
ער"ן חברה בארגון הבינלאומי IFOTES- הפדרציה הבינ"ל של ארגוני סיוע באמצעות הטלפון http://www.ifotes.org, וכן בארגון הגג לסיוע לנוער CHI

מקורות מימון 
לצורך מימון פעילותה ער"ן נשענת על תמיכות ותרומות מהציבור הרחב, מהמגזר העסקי, מקרנות בארץ ובחו"ל ומתמיכת הממשלה ורשויות מקומיות.

מוקד התרמה ארצי :  1-700-70-1201 או לתרומות אונליין לחץ כאן


מטה ער"ן : ת.ד. 7137 נתניה מיקוד 42170 טל: 076-8844402  פקס: 09-8848334  - info@eran.org.il

מס' עמותה  - 580030047 , חשבון בנק 667800/10 סניף 950 בנק לאומי נתניה.
לער"ן אישור לתרומה לפי סעיף 46 א', אישור ניהול תקין, תו מידות, ער"ן קיבלה את אות מידות כעמותה האפקטיבית לשנת 2013.