מתנדבים לער"ן

1201 מכל טלפון ובאינטרנט - www.eran.org.il
 
ער"ן הינו הקו החם הגדול ביותר בישראל, המעניק זה 45 שנים סיוע בטלפון ובאינטרנט לכל אדם שחווה קושי או מצוקה רגשית ומספק אוזן קשבת,
מידע והכוונה במידת הצורך לגורמים מקצועיים מתאימים בקהילה, תוך שמירה על אנונימיות מוחלטת של כל פונה, 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה.
השירות ניתן על ידי כ- 1,200 מתנדבים אשר פרוסים על פני 13 סניפים ושלוחות בכל רחבי הארץ :
תל חי, נצרת, כרמיאל, נהלל, חיפה, קרית ביאליק, חדרה, נתניה, כפ"ס, ת"א, ראשל"צ, ירושלים, באר שבע וסניף האינטרנט.
 
בשנה האחרונה מתנדבי ער"ן סייענו לכ - 180,000 פניות מתוכם הצילו את חייהם של כ  800 פונים בסיכון אובדני מידי
חלק מפעילות העמותה מהווה רפואה מונעת וסיוע לפונים המוצאים בער"ן מענה בעת משבר.

הצטרפו למשפחת מתנדבי ער"ן בכל רחבי הארץ ותרמו לעשייה החשובה !

כל אדם מעל גיל 23
יכול להגיש את מועמדותו להתנדבות בער"ן.
מתנדבי ער"ן הנם בעלי מקצועות מכל גווני הקשת, ולאו דווקא אנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש, הם בעלי יכולת הקשבה, הבנה ואמפתיה, המסוגלים להשתתף בכאבו של הזולת.
תהליך ההצטרפות לער"ן כולל ראיונות אישיים וקבוצתיים, שמטרתם לתת למועמדים מידע מפורט על ההתנדבות ולהתרשם ממידת התאמתם לתפקיד. 
ההכשרה לתפקיד כוללת קורס קבוצתי ממושך והדרכות אישיות.
מטרת ההכשרה היא להקנות למתנדבים את המשאבים הדרושים לענות לפונים לשירות ער"ן. מישור אחד של למידה חוויתית, ובו מתקרבים המשתתפים אל מגוון הרגשות האנושיים
שבהם ייתקלו בעבודתם ליד הטלפון או האינטרנט. מישור נוסף הוא פיתוח מיומנויות של הקשבה ותקשורת בין אישית בכלל, ובמצבי מצוקה בפרט.
כמו כן נלמד חומר עיוני בתחומים מקצועיים שונים הקשורים במגוון הפניות לער"ן כגון :
סיוע לניצולי שואה וקשישים, מצוקות בני נוער ויחסים במשפחה, סיוע לחייל ומשפחתו, סיוע לנפגעות התקפה מינית, בדידות וחרדות, בריונות ברשת, שיימינג,
דימוי עצמי והפרעות אכילה, זהות מינית וכדומה.
ההשתתפות בקורס מחייבת מעורבות רגשית פעילה, וחשיפה למידע בנושאים בתחום בריאות הנפש. במהלך הקורס מקבל המתנדב הדרכה אישית מחונך וותיק.

ההשתתפות בקורס כרוכה בהשתתפות חד פעמית בעלות של 500 ₪.

ההתנדבות בער"ן מעניקה סיפוק רב, כאשר הוא מקבל מן הפונה הד חיובי למאמציו, וכאשר הנתינה שלו נושאת פרי. עם זאת עלול המתנדב לחוש פעמים תסכול מקוצר ידו לסייע.
המתנדב אינו יכול לבחור את השיחות המגיעות אליו, ועליו לקבל כל פונה וכל פנייה.
במהלך ההתנדבות, נערכות השתלמויות מקצועיות וקבוצות למידה שונות המעניקות למתנדבים הפעילים העשרה וכלים להתמודדות.

לרשותך שני מסלולים התנדבות לבחירה: באינטרנט ובטלפון.

מענה באינטרנט: שירות ער"ן באינטרנט ניתן באמצעות צ'ט אישי, מייל, פורום ומסרונים SMS.
התורנויות יכולות להתקיים מכל מקום בו יבחר המתנדב לבצע את המשמרת כולל מביתו פעם בשבוע למשך שעתיים. הצטרפות ופרטים נוספים לחץ כאן
מענה טלפוני: התנדבות למענה הטלפוני של ער"ן 1201 הפועל במשך כל שעות היממה כל השנה.
התורנויות בשירות הטלפוני נעשות מהסניפים הפזורים ברחבי הארץ מתל חי בצפון ועד באר שבע בדרום פעם בשבוע למשך 4 שעות. להצטרפות ופרטים נוספים לחץ כאן

במקביל לקורס העיוני הקבוצתי מתקיים פרק של התנסות מעשית על הקו/ באינטרנט, בין אם מדובר בהאזנות וחונכות במענה טלפוני או במענה מקוון (למייל או בצ'אט),
תוך קבלת הדרכה אישית ומשוב מחונך אישי.

משתתפים שסיימו את הקורס בהצלחה מתבקשים להתחייב להתנדב בער"ן לפחות שנתיים מתום הקורס. ניסיוננו הרב מוכיח שמרבית המתנדבים ממשיכים להתנדב בער"ן הרבה אחרי תום ההתחייבות.

לשאלות ופרטים נוספים: מירי עברי, מרכז ער"ן 0768844402 או במייל vol@eran.org.il
 


תודה על הרצון הטוב ועל הנכונות להתנדב!
ד"ר שירי דניאלס – מנהלת מקצועית ארצית