עזרה ראשונה נפשית בטלפון
הפוך לעמוד הבית
לקבלת מידע באי מייל
מי אנחנו

השרות של עזרה ראשונה נפשית (ער"ן)

ער"ן מקשיבים לך תמיד

ער"ן הוא שירות הומניטרי, המציע עזרה ראשונה נפשית בטלפון ובאינטרנט, תוך הקפדה גמורה על סודיות ועל אנונימיות. אדם במשבר, החש בדידות, אכזבה, ייאוש, חושב על התאבדות או נמצא במצוקה נפשית מכל סיבה שהיא, ימצא בער"ן אוזן קשבת והתעניינות כנה בבעיותיו. מתנדבי ער"ן ינסו להקל עליו באמצעות שיחה, וביחד יחפשו דרכים להיחלץ מן המצב וימסרו לו מידע והכוונה לשירותי סיוע שונים. במצבי חירום.

ער"ן במספרים

ער"ן הוקם בירושלים בשנת 1971 ע"י גב' מריה ברטה זסלני לזכר בעלה,  דר' אריה זסלני. מאז התרחב הארגון והיום הוא פועל מ- 12 מוקדים ברחבי הארץ למעלה מ 1,000 מתנדבים מאיישים את המוקדים 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה. בשנה החולפת העניקו המתנדבים מענה ותמיכה לכ- 160,000 פניות, מתוכן כ- 800 פניות אובדניות שבמהלכן מתנדבי ער"ן הצילו חיים, הלכה למעשה.

המתנדבים שלנו

מתנדבי ער"ן הם אנשים מרקע מקצועי מגוון. לכולם אוזן קשובה, לב פתוח ונכונות לסייע לאדם במצוקה. המתנדבים עוברים הליכי מיון קפדניים ולאחריהם הכשרה ממושכת המקנה להם מיומנות להגשת עזרה ראשונה נפשית בטלפון או באינטרנט.

ער"ן זקוקה למתנדבים בכל השפות. להתנדבות: info@eran.org.il

במקביל לקו הראשי של ער"ן שהינו 1201, מפעילה ער"ן קווי סיוע נוספים לאוכלוסיות השונות: 

ער"ן לחייל ומשפחתו - 2201*

תקופת השירות הצבאי מזמנת קשיים ולחצים מיוחדים. חיילים והוריהם השרויים במצוקה מוזמנים להתקשר לער"ן, לשוחח ולהתייעץ.

ער"ן לילדים ובני נוער  - 1201

לער"ן מגיעות מידי שנה אלפי פניות של ילדים ובני נוער המתלבטים בבעיות במשפחה, בעיות בין חברים, דחייה חברתית, התעללות מינית, גופנית או נפשית.  מתנדבי ער"ן עוברים הכשרה מיוחדת כדי לסייע לילדים ובני נוער להתמודד עם בעיותיהם המיוחדות.

ער"ן ברוסית לעולים יוצאי מדינות חבר העמים -  1201 שלוחה מס' 3

למעלה ממליון עולים מתמודדים מדי יום עם קשיי קליטה בחברה הישראלית. מתנדבי ער"ן מסייעים לעולים בשפתם.

קו מיוחד לניצולי שואה, בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים, החברה להשבת רכוש  - בקו חינם  1-800-24-1201 וכן בקו 1201 שלוחה 4.

ניצולי שואה, ובני משפחותיהם מקבלים בער"ן סיוע בהקשבה, תמיכה והפניה. מסביב לשעון.

ער"ן בערבית - 1201 שלוחה מס' 2

בשעות מצוקה וחרדה, ובכל נושא, מעדיף הפונה לדבר בשפתו. בקווי ער"ן בערבית פועלים מתנדבים דוברי ערבית, המתמצאים בבעיות המיוחדות הקיימות במגזר הערבי.

ער"ן באינטרנט -  www.eran.org.il 

המוטו של ער"ן הוא ש"גם לאנשים חזקים יש רגעים קשים" ולחלקם קל יותר לחשוף את עולמם הפנימי ולבטא רגשות בצורה חופשית באמצעות כתיבה מאשר באמצעות דיבור. מתנדבי ער"ן זמינים לתת מענה מקוון ברשת: בצ'ט, במייל, בפורום, ובקרוב בשירות ייחודי לבני נוער: במסרוני  SMS.

ער"ן בשעת חירום

בתקופה של מתח ביטחוני גובר הצורך בקבלת עזרה מהירה וזמינה. במצבי חירום כגון אלה בא לידי ביטוי ייחודו של ער"ן – ביכולתו לתת שירות מיידי ובלתי אמצעי.

קשרי ער"ן בעולם

ער"ן חברה בארגון הבינלאומי IFOTES- הפדרציה הבינ"ל של ארגוני סיוע באמצעות הטלפון http://www.ifotes.org, וכן בארגון הגג לסיוע לנוער CHI

מקורות מימון

לצורך מימון פעילותה ער"ן נשענת על תמיכות מהציבור הרחב, מהמגזר העסקי, מקרנות בארץ ובחו"ל ומתמיכת הממשלה ורשויות מקומיות.ג

בשנת 2014 הוענק לער"ן אות "העמותה האפקטיבית" לעשייה חברתית של "מידות"

לתרומות ולהתנדבות:

מרכז ער"ן ת.ד. 7137 נתניה מיקוד 42170 טל: 076-8844402  פקס: 09-8848334  -  info@eran.org.il

חשבון בנק: 575000/49 בנק לאומי, סניף 915 ירושלים.
מטה להתנדבות ולתרומות: 1-700-70-1201
לער"ן אישור מוסד ציבורי לעניין תרומות לפי סעיף 46 א', אישור ניהול תקין, תו האיכות של מידות

הדפסשלח לחבר